ربات و انسان
شرکت رباتیک سی برج
به وب سایت رسمی شرکت صنایع رباتیک سی برج خوش آمدید
درباره وبلاگ


به نام آفرینندۀ عقل وسیع در جسم محدود آدمی سلام و درود خدا بر پیامبر اسلام و آل او که مظهر علم و دروازه دانشند. خدای بزرگ را شاکریم که توفیق خدمت رسانی به خلق و انجام وظیفه علم آموزی را به ما ارزانی داد. در سال همت مضاعف و کار مضاعف و پیروی رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای جنبش نرم افزاری و پیشرفت علمی کشور عزیزمان برآن شدیم تا با همّت قشر تحصیل کرده و جویای علم، قدمی نو و بلند برای پیشرفت ایران و ایرانی برداریم. از آنجا که نوجوانان و جوانان امروز ارزنده ترین نیروهای فردای ایران عزیزمان هستند، پس سعی مان را بر آن منعطف ساختیم تا با وجود موانع بسیار و سختی راه، طرحی نو برای نوجوانان و جوانان پیاده سازی کنیم تا بتوانیم با کمک بستر های مناسب علمی و با کمک تجهیزات مناسب زمینه افزایش سرعت و بازده علمی را مهیا نماییم
آخرین مطالب
نويسندگان
تلویزیون آنلاین
چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, :: 5:30 قبل از ظهر :: نويسنده : روابط عمومی شرکت

 

     ربات و انسان

 

 

   به جرات می توان گفت که علم رباتیک یکی از موضوعات مهم امروزی بشر است

  ربات موجودی است الکترونیکی و الکترومکانیکی که انسان قصد جانبخشی به آن را دارد.

   چندی از دانشمندان آینده ای مبهم را با وجود این دستاورد برای انسان پیش بینی کرده اند

   و معتقد اند که ربات، بشریت را نابود می کند!

 

اما چرا به این واقعه معتقداند؟

   در دنیای کامپیوتر و رباتیک، مبحثی بنام "هوش مصنوعی" وجود دارد که یکی از گرایش های مهندسی نرم افزار است. این   علم می کوشد تا به کامپیوتر های بی جان و بی خرد، عقل و هوش ببخشد. بطوری که بتوانند مانند یک انسان، البته در چهارچوب های تعیین شده، (به طوری که به انسان صدمه نزنند و فرمان بردار او باشند) فکر و تصمیم گیری کنند. این علم می تواند بسیاری از مشکلات انسان ها را حل کند و به او زندگی راحت تری ببخشد. مانند ربات های کارگر که در کارخانه ها کار می کنند و یا ربات های کاوشگر که به کشف کرات دیگر مشغولند و ربات های امدادگر و یا اقسام دیگر. شاید تا اینجای کار، موضوعی غیر معقول نباشد و ممکن است فکر کنید که این کار بسیار خوب است. اما یک مشکل اساسی وجود دارد!

  با یک مثال این موضوع را توضیح می دهم. فکر کنید بشر تا جایی در این علم پیشرفت کرده که توانسته است رباتی همانند  خودش با تمام قابلیت های حرکتی و فکری (که می تواند براحتی راه برود و فکر کند و فرمانبردار کامل انسان باشد) طراحی کند. این ربات می تواند بفهمد که شما هم اکنون ناراحت هستید یا خوشحال و نسبت به این حالت، فکر کند و رفتاری متناسب از خود نشان دهد. پس این ربات می تواند فکر کند و همان طور که گفته شد، این فکر در چهارچوب های تنظیم شده است. ولی اگر زمانی فکر کند که می تواند از انسان پیروی نکند و یا کارهای او را انجام ندهد، در این موقع چه باید کرد! اگر این ربات به قدری هوشمند باشد که بتواند خود تولید هوش کند و راه هایی برای انجام کارهایی مخالف با خواسته های انسان انجام دهد،چه باید کرد؟! اگر فکر کند که می تواند به انسان کلک بزند، در حالی که او نفهمد، چه باید کرد؟ 



پیوندهای روزانه
لینک های مفید


ورود اعضا:

Online User


statistics